Eğitimi en genel anlamıyla kültürel değerleri bireye kazandırma süreci olarak tanımlamaktayız. Bu süreçte bireyler; yetenek, beceri, tutum, estetik duyarlılık ve çeşitli olumlu davranışlar edinirler. Okullar, sağladıkları eğitsel yaşantılarla akademik bilgilerin yanı sıra öğrencilerin ilgi alanlarının ve becerilerinin gelişebileceği fırsatlar da sunmaktadırlar. Böylece okullar, öğretim işlevlerini dersler aracılığıyla yürütürlerken, eğitim işlevlerini ise ders dışı etkinliklerle bütünleştirerek yürütmektedirler.
Erken yaşlardan itibaren bireyin çok yönlü gelişiminde ders dışı sosyal etkinlikler, ders içi etkinlikler kadar önem arz etmektedir.
Ülkemizde, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği çerçevesince, "öğretim programlarının yanında öğrencilerde özgüven ve sorumluluk duygusu geliştirmeye, yeni ilgi alanları oluşturmaya, milli, manevi, ahlaki, insani ve kültürel değerleri kazandırmaya yönelik bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda öğrenci kulübü ve toplum hizmeti kapsamında" gerçekleştirilen tüm etkinlikler ders dışı etkinliklerin içeriğini oluşturmaktadır. Ders dışı eğitim faaliyetlerine ilişkin esaslar 19.08.2010 tarih ve 53578 sayılı 2010/49 Nolu genelge ile "izcilik, beden eğitimi ve spor çalışmaları, halk oyunları, güzel sanatlar, TÜBİTAK koordinasyonu ile ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerine yönelik yürütülen bilim olimpiyatları ve proje çalışmaları" olarak belirlenmiştir.
Ders dışı etkinlikler, toplumsal yaşam için son derece önemli becerilerin ve yeterliklerin gelişmesine olanak sağlamakla birlikte, özsaygı, özdenetim gibi olumlu psikolojik etkilerle öğrencilerin kendilerini gerçekleştirebilmelerine yardımcı olmaktadır.
Sosyal, Kültürel ve Sportif Etkinlikler programı çerçevesinde, 1. Sınıftan son sınıfa kadar, öğrencilerimizin düzeyine, okul ortam ve koşullarına uygun olarak, onların ilgi ve yeteneklerini geliştirmek amacıyla Satranç, Keman, İngilizce, Drama, Resim gibi alanlarda Kulüpler oluşturulmuştur.
Okullarımızda ayrıca sportif faaliyetler de yaş düzeylerine göre yoğun olarak sürdürülmektedir. Geleneksel Çocuk oyunları, İFET, Yüzme, Jimnastik, Eskrim dallarında sporcularımız okulumuzu ulusal alanlarda temsil etmektedirler.
Okulumuzda tüm spor ve kulüp çalışmalarına uygun ortamlar yaratılmış ve öğrencilerin kullanımına sunulmuştur. Etkinlik Sınıfı, Kapalı Spor Salonu, basketbol sahası, Çocuk oyun alanları ile öğrencilerimiz çalışmalarını sürdürmektedirler.
BAŞARILARIMIZ |
|||
Sıra NO |
ETKİNLİK ADI |
ALINDIĞI TARİH |
AÇIKLAMALAR |
1 |
Beyaz Bayrak Projesi |
|
Beyaz Bayrak ve Belge alınmıştır |
2 |
Beslenme Dostu Okul |
|
Belge Alınmıştır. |
3 |
Sıfır Atık |
|
Devam Etmektedir. |
4 |
İstiklal Marşı Okuma Yarışması |
21.02.2020 |
21 Öğrencimize madalya ve başarı belgesi, 94 öğrencimize katılım belgesi verilmiştir. |
5 |
Su ve Çevre Konulu Resim Yarışması |
05.03.2020 |
4 öğrencimize madalya ve başarı belgesi, 36 öğrencimize katılım belgesi verilmiştir. |
6 |
Yüzme |
2019 – 2020 |
2 tane Mersin İl BİRİNCİLİĞİ 1 tane Mersin İl İKİNCLİĞİ 2 Tane Mersin İl DÖRDÜNCÜLÜĞÜ |
7 |
Resim |
2019 – 2020 |
1 tane Mersin İl DÖRDÜNCÜĞÜ |
8 |
Artistik Cimnastik |
2018 – 2019 2018 – 2019 2018 – 2019 2018 – 2019 2018 – 2019 2019 – 2020 |
1 Tane Bölge BİRİNCİLİĞİ 2 Tane Mersin İKİNCİLİĞİ 1 Tane Türkiye DÖRDÜNCÜLÜĞÜ 1 Tane Mersin ÜÇÜNCÜLÜĞÜ 1 tane Mersin İl DÖRDÜNCÜĞÜ 1 tane Mersin İl DÖRDÜNCÜĞÜ |
9 |
Satranç |
2018 – 2019 |
1 Tane Mersin İl BİRİNCİLİĞİ |
10 |
Eskrim |
2018 – 2019 2018 – 2019 2018 – 2019 |
1 Tane Türkiye ÜÇÜNCÜLÜĞÜ 1 Tane Dünya BEŞİNCİLİĞİ 1 Tane Dünya ALTINCILIĞI |
|
|
|
|